Společnost Barkmet, a.s. realizovala výrobu ocelových trupů pro následující chemické tankery:
Chemický tankér "Spera"
Délka | 110 m |
Šířka | 13,50 m |
Výška na boku | 5,25 m |
Hmotnost trupu | 900 t |
V úterý 31.7.2018 v areálu naši loděnice Barkmet, a.s. proběhlo slavnostní spuštění na vodu dalšího chemického tankeru. Stavba probíhala přes jeden rok pod dohledem inspektorů Lloyds register of shipping. Zákaznici a budoucí majitelé jsou z Nizozemska. Konkrétně se jedná o tanker pro převoz chemických látek po evropských vnitrozemských vodních cestách. Základním materiálem konstrukce je ocel typu Grade A. Integrované nákladové nádrže jsou vyrobeny z nerezové oceli typu Duplex 1.4462. Naše loděnice vyrobila ocelové kasko, včetně veškerého potrubí a nátěrů. Loď bude následně vybavená na specializované partnerské loděnici v Nizozemsku (motory, atd….).
Chemický tankér "Enjoy"
Délka | 110 m |
Šířka | 11,45 m |
Výška na boku | 4,78 m |
Hmotnost trupu | 690 t |
Loděnice Barkmet, a.s. postavila v minulosti pro své nizozemské partnery ocelový trup chemického tankeru „Enjoy“. Šlo o výrobu dvou kusů. Trupy byly vyrobeny z oceli typu "A" pro stavbu lodí, určenou pro použití jako tanková loď typu C, pro přepravu po evropských vnitrozemských vodních cestách v souladu s pravidly a za zvláštního dozoru Loyd's Register of Shipping (LRoS). Stavba trupů byla také v souladu se směrnicemi Nizozemského lodního direktoriátu, "Nederlandse Scheepvaart Inspectie" (N.S.I.).
Chemický tankér "Watterpoort"
Délka | 110 m |
Šířka | 11,40 m |
Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro nizozemského zákazníka ocelový trup pro chemický tanker Watterport. Šlo o svařovanou celkovou konstrukci s dvojitou obšívkou typu „C“ zhotovenou z lodního nerezového materiálu kvality A, zamýšlenou jako chemický tanker s integrovanými nákladními nádržemi pro plavbu na evropských vnitrozemských vodních cestách. Pokovování nádrži bylo provedeno nerezovým materiálem DIN grade 1.4462 (Duplex). Chemický tanker Waterport byl postaven v souladu s pravidly Lloyd's Register of Shipping (LRoS). Stavba trupu byla také v souladu se směrnicemi Nizozemského lodního direktoriátu, "Nederlandse Scheepvaart Inspectie" (N.S.I.).
Ocelové kasko chemického tankeru "Bergse Diep"
Délka | 110 m |
Šířka | 13,50 m |
Výška trupu uprostřed | 5,15 m |
Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro nizozemského zákazníka kasko chemického tankeru „Bergse Diep“ jako svařovanou ocelovou konstrukci, vyrobenou z lodní oceli o jakosti A, kompletní a vhodné pro použití jako loď typu "C" (dvojitý plášť) - chemický tanker na evropských vnitrozemských vodních cestách.
Tento projekt byl realizován pod stavebním dohledem a dle certifikátu společnosti Lloyd´s Register of Shipping (LRoS) a Nederlandse Scheepvaart Inspectie (NSI).
Ocelové kasko chemického tankeru "Franconia"
Délka | 110 m |
Šířka | 11,45 m |
Výška trupu uprostřed | 5,75 m |
Hmotnost | 690 t |
Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro německého zákazníka kasko chemického tankeru „Franconia“ jako svařovanou ocelovou konstrukci s integrovanými nádržemi, vyrobené z lodní oceli o jakosti A, kompletní a vhodné pro použití jako loď typu C (dvojitý plášť) - chemický tanker na evropských vnitrozemských vodních cestách.
Tento projekt byl realizován pod stavebním dohledem a dle certifikátu společnosti Germanischer Lloyd (G.L.).
Ocelové kasko chemického tankeru "Steinburg"
- spuštění proběhlo v loděnici ve Lhotce nad Labem 11.2.2015
Délka | 86 m |
Šířka | 9,60 m |
Boční výška uprostřed lodi | 4,75 m |
Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro německého zákazníka kasko chemického tankeru „Steinburg“ jako svařovanou ocelovou konstrukci s integrovanými nádržemi, vyrobené z lodní oceli o jakosti A, kompletní a vhodné pro použití jako loď typu C (dvojitý plášť) - chemický tanker na evropských vnitrozemských vodních cestách, se zkušebním tlakem 50 Kpa. Tento projekt byl realizován pod stavebním dohledem a dle certifikátu společnosti Germanischer Lloyd (G.L.) při dodržení předpisů RSchUO a ADNR.
Prostřední sekce chemického tankeru "Christoph"
Délka: sekce / po kompletaci | 58,40 m / 86,00 m |
Šířka | 9,60 m |
Hloubka | 4,60 m |
Šlo o první a unikátní projekt v rámci České republiky a také první loď, která se tímto způsobem přestavovala. Loděnice Barkmet, a.s. postavila a dodala pro německého zákazníka TRUP - STŘED LODI, celosvařovanou ocelovou konstrukci se zabudovanými přepravními nádržemi, vyrobenou z oceli typu "A" pro stavbu lodí, určenou pro použití jako tanková loď typu C (dvojitá obšívka) pro přepravu chemikálií po evropských vnitrozemských vodních cestách. Trup byl zhotoven v souladu s předpisy a pod zvláštním dozorem společnosti Germanischer Lloyd (GL). V projektu šlo konkrétně o to, že byla stará středová sekce na tankeru odříznuta a sešrotována. Na nový středový segment byly následně přivařeny původní části, kde se nachází strojovna a kabina, čímž celá loď byla zkompletovaná. Důvodem výměny středové sekce byl kromě jejího opotřebení také požadavek Evropské unie, aby tankery na chemické látky měly dvouplášťové dno.
Tlačný remorkér "Duke"
Celková délka | 34,3 m |
Celková šířka | 11 m |
Celková váha oceli | 300,5 t |
V roce 2012 postavila loděnice Barkmet, a.s. pro svého Nizozemského partnera ocelový trup pro tlačný remorkér „Duke“. Plavidlo bylo vyrobeno včetně všech potřebných základů, potrubí, dveří, poklopů, přepážek a šachet pod dohledem klasifikační společnosti Bureau Veritas.
Tlačný člun pro suchý náklad "Norma II"
Délka | 72,9 m |
Šířka | 11,45 m |
Výška uprostřed trupu | 3,70 m |
Hmotnost | 424,5 t |
Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila ocelový trup pro tlačný člun Norma II. Tato zakázka byla zhotovená pro nizozemského zákazníka. Jednalo se o celkově svařenou konstrukci zhotovenou z lodního nerezového materiálu kvality A - zamýšlenou jako loď pro suchý náklad / kontejnery na evropských vnitrozemských vodních cestách. Norma II byl postaven v souladu s pravidly Lloyd's Register of Shipping (LRoS). Stavba trupu byla také v souladu se směrnicemi Nizozemského lodního direktoriátu, "Nederlandse Scheepvaart Inspectie" (N.S.I.).
Tugboat BNR 192 - "Zwerver III"
Délka | 35,1 m |
Šířka | 15 m |
Výška | 4 m |
Hmotnost | 362 t |
Ferry "SKB FERRY"
Délka | 28,3 m |
Šířka | 8,70 m |
Výška | 2,70 m |
Hmotnost | 120 t |
Výletní motorová jachta "Jantar-93"
Jantar-93, konstrukční projekt společnosti Barkmet a.s., představuje výletní jachtu určenou pro vnitrozemské plavební cesty i pro plavbu po moři v oblasti „C“. Pojme celkem 6 osob a je vhodná pro rodinnou rekreaci nebo dlouhodobý pobyt na vodě. Trup lodi je vyroben z oceli vysoké kvality. Jachta Jantar nabízí pohodlnou kabinu, která zahrnuje lůžkovou kajutu, sprchový kout, wc, umyvadlo a spoustu úložného prostoru. Také obsahuje plně vybavenou kuchyň a jídelnu, skříňky a salon s kormidelnou, jehož součástí je kormidelní stanoviště s mapovým stolkem, křeslo kormidelníka, rozložitelná kožená pohovka a barový pult. V záďové části se také nachází teakem obložený prostor pro venkovní pobyt. Kokpit a salon spojují čtyřdílné teakové skládající dveře.
Design category | "C" | Length overall | 9,07 m |
Length WL | 8.26 m | Breadth moulded | 3,1 m |
Depth | 1,55 m | Design Draft | 0,7 m |
Passengers | 6 | Main engine | VETUS M4.17 |
Rating | 30,9 kw (40,8 hp) / 3000 rpm | Propulsion | Propeller |
Speed | ab. 8 kn | Construction | Marine Grade Steel |
Generator | 12 V - 110 A |
Hausbót Marselina
S hausbótem můžete objevovat řeky, jezera a vodní nádrže a nechat se na vašich cestách unášet krásou jejich břehů. K důkladnějšímu prozkoumání navštíveného místa pak stačí zakotvit a užívat si. Pokud jste již zhlédli vše, co dané místo nabízí, můžete jednoduše zvednout kotvy a bez přílišných okolků opět vyrazit na cestu. Také nemusíte řešit hlučné sousedy, zkrátka jedete dál. Hausbót je vhodný třeba pro ty, kterým k srdci příliš nepřirostly chatové nebo stanové oblasti.
Zdroj fotografií: Archiv Barkmet a denik.cz