Společnost Barkmet, a.s. realizovala výrobu ocelových trupů pro následující chemické tankery: 

 

Chemický tankér "Enjoy"

Délka  110 m
Šířka   11,45 m
Výška na boku   4,78 m
Hmotnost trupu  690 t

Loděnice Barkmet, a.s. postavila v minulosti pro své nizozemské partnery ocelový trup chemického tankeru „Enjoy“. Šlo o výrobu dvou kusů. Trupy byly vyrobeny z oceli typu "A" pro stavbu lodí, určenou pro použití jako tanková loď typu C, pro přepravu po evropských vnitrozemských vodních cestách v souladu s pravidly a za zvláštního dozoru Loyd's Register of Shipping (LRoS). Stavba trupů byla také v souladu se směrnicemi Nizozemského lodního direktoriátu, "Nederlandse Scheepvaart Inspectie" (N.S.I.).

 

Chemický tankér "Watterpoort"

Délka 110 m
Šířka 11,40 m

Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro nizozemského zákazníka ocelový trup pro chemický tanker Watterport. Šlo o svařovanou celkovou konstrukci s dvojitou obšívkou typu „C“ zhotovenou z lodního nerezového materiálu kvality A, - zamýšlenou jako chemický tanker s integrovanými nákladními nádržemi pro plavbu na evropských vnitrozemských vodních cestách. Pokovování nádrži bylo provedeno nerezovým materiálem DIN grade 1.4462 (Duplex). Chemický tanker Waterport byl postaven v souladu s pravidly Lloyd's Register of Shipping (LRoS). Stavba trupu byla také v souladu se směrnicemi Nizozemského lodního direktoriátu, "Nederlandse Scheepvaart Inspectie" (N.S.I.). 

  

Ocelové kasko chemického tankeru "Bergse Diep" 

Délka 110 m
Šířka 13,50 m
Výška trupu uprostřed 5,15 m

Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro nizozemského zákazníka kasko chemického tankeru „Bergse Diep“ jako svařovanou ocelovou konstrukci, vyrobenou z lodní oceli o jakosti A, kompletní a vhodné pro použití jako loď typu "C" (dvojitý plášť) - chemický tanker na evropských vnitrozemských  vodních cestách.
Tento projekt byl realizován pod stavebním dohledem a dle certifikátu společnosti Lloyd´s Register of Shipping (LRoS) a Nederlandse Scheepvaart Inspectie (NSI).

 

 Ocelové kasko chemického tankeru "Franconia" 

Délka  110 m
Šířka   11,45 m
Výška trupu uprostřed  5,75 m
Hmotnost  690 t

Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro německého zákazníka kasko chemického tankeru „Franconia“ jako svařovanou ocelovou konstrukci s integrovanými nádržemi, vyrobené z lodní oceli o jakosti A, kompletní a vhodné pro použití jako loď typu C (dvojitý plášť) - chemický tanker na evropských vnitrozemských  vodních cestách.
Tento projekt byl realizován pod stavebním dohledem a dle certifikátu společnosti Germanischer Lloyd (G.L.). 

 

 Ocelové kasko chemického tankeru "Steinburg"

 - spuštění proběhlo v loděnici ve Lhotce nad Labem 11.2.2015

Délka 86 m
Šířka 9,60 m
Boční výška uprostřed lodi 4,75 m

Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila pro německého zákazníka kasko chemického tankeru „Steinburg“ jako svařovanou ocelovou konstrukci s integrovanými nádržemi, vyrobené z lodní oceli o jakosti A, kompletní a vhodné pro použití jako loď typu C (dvojitý plášť) - chemický tanker na evropských vnitrozemských vodních cestách, se zkušebním tlakem 50 Kpa. Tento projekt byl realizován pod stavebním dohledem a dle certifikátu společnosti Germanischer Lloyd (G.L.) při dodržení předpisů RSchUO a ADNR.

 

Prostřední sekce chemického tankeru "Christoph"

Délka: sekce / po kompletaci 58,40 m / 86,00 m
Šířka 9,60 m
Hloubka 4,60 m

Šlo o první a unikátní projekt v rámci České republiky a také první loď, která se tímto způsobem přestavovala. Loděnice Barkmet, a.s. postavila a dodala pro německého zákazníka TRUP - STŘED LODI, celosvařovanou ocelovou konstrukci se zabudovanými přepravními nádržemi, vyrobenou z oceli typu "A" pro stavbu lodí, určenou pro použití jako tanková loď typu C (dvojitá obšívka) pro přepravu chemikálií po evropských vnitrozemských vodních cestách. Trup byl zhotoven v souladu s předpisy a pod zvláštním dozorem společnosti Germanischer Lloyd (GL). V projektu šlo konkrétně o to, že byla stará středová sekce na tankeru odříznuta a sešrotována. Na nový středový segment byly následně přivařeny původní části, kde se nachází strojovna a kabina, čímž celá loď byla zkompletovaná. Důvodem výměny středové sekce byl kromě jejího opotřebení také požadavek Evropské unie, aby tankery na chemické látky měly dvouplášťové dno.

 

Tlačný remorkér "Duke"

Celková délka 34,3 m
Celková šířka 11 m
Celková váha oceli 300,5 t

V roce 2012 postavila loděnice Barkmet, a.s. pro svého Nizozemského partnera ocelový trup pro tlačný remorkér „Duke“. Plavidlo bylo vyrobeno včetně všech potřebných základů, potrubí, dveří, poklopů, přepážek a šachet pod dohledem klasifikační společnosti Bureau Veritas.

 

Tlačný člun pro suchý náklad "Norma II"

Délka 72,9 m
Šířka 11,45 m
Výška uprostřed trupu 3,70 m
Hmotnost 424,5 t

Loděnice Barkmet, a.s. vyrobila ocelový trup pro tlačný člun Norma II. Tato zakázka byla zhotovená pro nizozemského zákazníka. Jednalo se o celkově svařenou konstrukci zhotovenou z lodního nerezového materiálu kvality A - zamýšlenou jako loď pro suchý náklad / kontejnery na evropských vnitrozemských vodních cestách. Norma II byl postaven v souladu s pravidly Lloyd's Register of Shipping (LRoS). Stavba trupu byla také v souladu se směrnicemi Nizozemského lodního direktoriátu, "Nederlandse Scheepvaart Inspectie" (N.S.I.).

 

 Tugboat BNR 192 - "Zwerver III" 

Délka 35,1 m
Šířka 15 m
Výška 4 m
Hmotnost 362 t

  

 

Ferry "SKB FERRY"

Délka 28,3 m
Šířka 8,70 m
Výška 2,70 m
Hmotnost 120 t

  

Výletní motorová jachta "Jantar-93"

Jantar-93, konstrukční projekt společnosti Barkmet a.s., představuje výletní jachtu určenou pro vnitrozemské plavební cesty i pro plavbu po moři v oblasti „C“. Pojme celkem 6 osob a je vhodná pro rodinnou rekreaci nebo dlouhodobý pobyt na vodě. Trup lodi je vyroben z oceli vysoké kvality. Jachta Jantar nabízí pohodlnou kabinu, která zahrnuje lůžkovou kajutu, sprchový kout, wc, umyvadlo a spoustu úložného prostoru. Také obsahuje plně vybavenou kuchyň a jídelnu, skříňky a salon s kormidelnou, jehož součástí je kormidelní stanoviště s mapovým stolkem, křeslo kormidelníka, rozložitelná kožená pohovka a barový pult. V záďové části se také nachází teakem obložený prostor pro venkovní pobyt. Kokpit a salon spojují čtyřdílné teakové skládající dveře.

Design category "C" Length overall 9,07 m
Length WL 8.26 m Breadth moulded 3,1 m
Depth 1,55 m Design Draft 0,7 m
Passengers 6 Main engine VETUS M4.17
Rating 30,9 kw (40,8 hp) / 3000 rpm Propulsion Propeller
Speed ab. 8 kn Construction Marine Grade Steel
Generator 12 V - 110 A    

  

Hausbót Marselina

S hausbótem můžete objevovat řeky, jezera a vodní nádrže a nechat se na vašich cestách unášet krásou jejich břehů. K důkladnějšímu prozkoumání navštíveného místa pak stačí zakotvit a užívat si. Pokud jste již zhlédli vše, co dané místo nabízí, můžete jednoduše zvednout kotvy a bez přílišných okolků opět vyrazit na cestu. Také nemusíte řešit hlučné sousedy, zkrátka jedete dál. Hausbót je vhodný třeba pro ty, kterým k srdci příliš nepřirostly chatové nebo stanové oblasti.

 

  

 Zdroj fotografií: Archiv Barkmet a denik.cz